چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد

تلویزیون هال ال سی دی ال جی معروف به اسکارلت که چندین سال از عمر آنها می گذرد اغلب با یک مشکل مواجه می شوند . در این مقاله سعی داریم به شرح این مشکل بپردازیم . این دستگاه ها ( تلویزیون ) بسیار با کیفت و دارای مدیریت زمان می باشند. معمولا خرابی این نوع تلویزیون ها به این صورت است که ، در بعضی از مواقع صدای تلویزیون قطع می شود و در واقع تلویزیون ال جی صدا ندارد .


در این هنگام تلویزیون هنگ می کند . بروز این اتفاق کاربر را سردرگم می کند که ، چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد . از آن جایی که امروزه تلویزیون یک وسیله ی ضروری در منازل است بروز این اتفاق می تواند نگرانی اهل خانه را در پی داشته باشد .

نمایندگی تعمیرات ال جی یکی از بهترین و شناخته ترین شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در دنیاست. برند ال جی بین خانواده ها برندی معتبر است. تعمیرگاه مرکزی ال جی آماده ارائه خدمات به خانواده های ایرانی است. برند ال جی به اندازه ای در دنیا و ایران شناخته شده است که نیازی به معرفی ندارد. بسیاری از کشورها محصولات ال جی را به منزله لوازم خانگی مرغوب به فروش می رسانند.

نمایندگی رسمی ال جی در ایران آماده ارائه خدمات به همه هموطنان عزیزمان است وخدمات پس از فروش ال جی را پشتیبانی می کند. یکی از کارهایی که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی در تهران و کرج انجام می دهد تعویض قطعات محصولات ال جی است. 

 در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با علت بروز این مشکل ( تلویزیون ال جی صدا ندارد ) و نحوه ی رفع این ایراد آشنا نماییم . اما در همین ابتدا به این مطلب اشاره می کنیم که با بروز این اتفاق ، مشکل حادّی پیش نیامده است . و جای نگرانی زیادی نیست .

با این که کمپانی ال جی تا کنون دستگاه های با کیفیتی را ارائه کرده است اما این امر موجب نمی شود در این محصولات ایراد و مشکلی پیش نیاید . یکی از ایرادات شایعی که در تلویزیون های ال جی پیش می آید این است که ، تلویزیون ال جی صدا ندارد . علت بروز این مشکل سخت افزاری است . 

 


اگر بخواهیم به صورت کامل به توضیح دلیل بروز این مشکل بپردازیم باید به این مطلب اشاره نماییم که : ۱- یکی از علت هایی که تلویزیون ال جی صدا ندارد مربوط به ، برد مین تلویزیون می باشد . درواقع درصورت عملکرد ناقص این قطعه ( برد مین ) این مشکل به وجود می آید .


 ۲-یکی از علت هایی که تلویزیون ال جی صدا ندارد مربوط به ، خرابی بلندگو می باشد .


همانطور که اشاره کردیم پیش آمدن این مشکل ( تلویزیون ال جی صدا ندارد ) راه حل دارد . درنتیجه دارندگان این دستگاه پرمصرف نباید خود را نگران و آشفته سازند .

دیر روشن شدن تلویزیون ال جی

دیر روشن شدن تلویزیون ال جی بیشتر به دلیل وجود اشکالاتی در برد تغذیه این دستگاه است. اکثر قریب به اتفاقِ تعمیراتی که جهت رفع این اشکال بر روی دستگاه پیاده می شوند رضایت‌بخش بوده و منجر به بازگشت تلویزیون به وضعیت اولیه می‌گردند. بنابرباین در صورتی که دیر روشن شدن تلویزیون ال جی تان شما را نگران کرده بهتر است باشماره تماس نمایندگی ال جی در ارتباط باشید.


در چنین وضعیتی بیش از هر چیز بهتر است از دستکارهایی خودسرانه پرهیز نموده و عملیات مورد نیاز را تنها با راهنمایی کارشناسان مرکز تعمیرات ال جی انجام دهید. در این مقاله برآنیم تا ضمن شرح علل دیر روشن شدن تلویزیون ال جی راهکارهای موجود جهت رفع این اشکال را بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

دیر روشن شدن تلویزیون ال جی و علل این اشکال

دیر روشن شدن تلویزیون ال جی غالباً ناشی از وجود اشکالاتی در برد تغذیه این دستگاه است بنابراین پیش از هر چیز بهتر است با کارکرد این قطعه آشنا شویم. برد پاور ساپلای تلویزیون که در فارسی از آن با نام منبع تغذیه یاد می شود وظیفه تأمین ولتاژ برای سایر قطعات تلویزیون را بعهده دارد. این قطعه به دلیل ارتباط با ولتاژ برق شهری در معرض خرابی بیشتر قرار دارد. عواملی نظیر توان مصرفی بالاتر این قطعه و در نتیجه تولید گرمای بیشتر و همچنین نوساناتی که در ولتاژ بالای برق شهر ایجاد گردد. برخی از عواملی هستند که امکان آسیب دیدگی این قطعه را بالاتر می برند.

متخصصان و تعمیرکارهای نمایندگی تعمیرات ال جی در همه ساعات شبانه روز گوش به زنگ شما هستند تا مشکلاتی که برای ماشین های ماکروفر شما پیش آمده را برطرف کنند. همه اعضای مشغول به کار این نمایندگی بدون وقفه و تعطیلی سرویس های خود را به مشتریان ارائه می دهند. 

شما اگر سوالی درباره محصولات ال جی و به ویژه درباره ماشین های ماکروفر و ماکروویو ال جی داشته باشید می توانید با مشاوران زبده مستقر در تعمیرگاه مرکزی  ال جی تماس بگیرید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.  

در هر حال بروز هر گونه اشکال در این قطعه به معنای از کار افتادگی سایر قطعات تلویزیون ال جی است زیرا تمامی قطعات دیگر دستگاه از برد پاور، تغذیه می شوند. بنابراین یکی از دلایل دیر روشن شدن تلویزیون ال جی را می توان بروز اشکال در برد پاور دستگاه دانست. به بیراهه نرفته این اگر بگوییم بیشترین اشکال رفع شده توسط کارشناسان این مرکز همین دیر روشن شدن تلویزیون ال جی است.


این اشکال که غالباً به دلیل خرابی خازن های خروجی پاور تلویزیون اتفاق می افتد در نهایت سبب خرابی دستگاه و دیر روشن شدن تلویزیون ال جی می گردد. با بروز این ایراد، اگرچه ممکن است تلویزیون بعد از مدت کوتاهی از فرمان روشن شدن، روشن شود لیکن به تدریج، روشن شدن آن با تأخیر همراه شده و گاه روشن شدن آن پس از گذشت چند ساعت اتفاق می افتد.

علل دیر روشن شدن تلویزیون ال جی

دیر روشن شدن تلویزیون ال جی و خازن ها

جهت درک بهتر علت دیر روشن تلویزیون ال جی بهتر است پیش از هر چیز ساختار قطعات این دستگاه را بررسی نماییم. در طراحی قطعات الکترونیک، قطعات تلویزیون ال جی گاه به صورت «سری» و گاه به صورت «موازی» در مدار قرار می گیرند. در «حالت سری» با خراب شدن قطعه و یا از کار افتادن آن، جریان مدار قطع می گردد و جریان برق به قطعات بعدی نمی رسد. برای درک بهتر این وضعیت می توان قطع شدن فیوز را در نظر آورد که در آن است جریان مدار قطع شده و مدار به طور کلی از کار می افتد.


در حالت «موازی» اما، خازن های صافی (یکسو ساز) به صورت موازی در مدار قرار می گیرند. در این حالت در صورت خرابی و معیوب شدن قطعه، جریان الکتریسیته قطع نشده و تاثیر قطعه صافی یا همان خازن، به قطعات بعدی خواهد رسید. در حالت «موازی» جریان ایجاد شده دارای ریپل و ناصاف است و سطح DC پایینتر از حد مجاز است که این امر مانع از تغذیه صحیح قطعات و عملکرد درست آنها می گردد. (برای مثال آی سی سیستم کنترل که با ولتاژ ایجاد شده توسط پاور کار می کند کارکرد صحیحی نداشته و تلویزیون روشن نمی شود.).

خدمات پی از فروش ال جی / تعمیرات تلویزیون ال جی با گارانتی / فروش تلویزیون ال جی با گارانتی اصلی

یکی از بارزترین ویژگی های خازنها، به ویژه خازنهای الکترولیت، آن است که ظرفیت آنها (که بر اساس واحد فاراد سنجیده می شود) کم می شود. ویژگی برجسته دیگر خازنها آن است که در اثر عبور جریان، خازن مجدداً گرم شده و همزمان با عبور جریان و گرم شدن خازن، این کمبود ظرفیت جبران می شود. همین ویژگی علت دیر روشن شدن تلویزیون ال جی را کاملاً توضیح می دهد. بی‌کیفیتی خازن های مصرفی و همچنین نزدیک بودن ولتاژ وارده به خازن با ولتاژ کار آن، یکی دیگر از علتهای خرابی خازنهاست که برای رفع این اشکال بهتر است خازن هایی با ولتاژ بالاتر استفاده گردد.

تعمیرات تلویزیون ال جی

نمایندگی ال جی شرق تهران با تکیه بر تخصص و مهارت کارشناسان خود، توانسته است در طول سال‌های اخیر بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه فروش و خدمات پس از آن به مشتریان و مشترکان ال جی عرضه دارد. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی ال جی غرب تهران گردند.

نمایندگی ال جی و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز ال جی

نمایندگی ال جی شمال تهران ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر و بهسازی محصولات شرکتی است که با تولیدات کاربرپسندِ خویش در دو حوزه‌یِ تجهیزات خانگی و ارتباطات توانسته است بخش عمده‌ای از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و محصولات خود را به اقصی نقاط جهان صادر نماید. این شرکت نخستین بار در سال ۱۹۵۸ و از تلفیق دو شرکت کره‌ای لاکی (Lucky) و گلد استار (Gold Star) – که شرکت‌هایی فعال در زمینه ساخت قطعات پلاستیکی و  لوازم الکترونیکی بودند- پدید آمد.

نمایندگی ال جی جنوب تهران در صورتی که به دست متخصصان و با استفاده از تجهیزات تخصصی این حوزه انجام پذیرد امکان تعمیر و ارتقاء کیفیتِ دستگاه های ال جی را دوچندان می سازد. متخصصان فعال در این حوزه می بایست ضمن بهره‌مندی از دانش فنی مورد نیاز، تمامی ابزارآلات تعمیر و ترمیم را نیز در اختیار داشته باشند.

نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج در راستای اقدامات مشتری محورانه خود، درصدد برآمده است تا پاسخگوی تمامی پرسش های مشترکان خویش باشد از اینرو شما مخاطبان گرامی می توانید با مراجعه به بخش پرسش و پاسخ، پرسش های خویش را با ما در میان بگذارید و پاسخ های کارشناسان ما را دریافت کنید.

مهندسان ما در نمایندگی تعمیرات ال جی با بکارگیری جدیدترین ترفندها و متدهای تعمیر، قادر به رفع کلیه عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های ال جی گشته اند. بکارگیری جدیدترین ترفندها در تعمیرگاه مجاز ال جی این امکان را فراهم آورده است تا محصول تعمیر شده در این مرکز کیفیت اولیه خویش را بازیابد. همچنین کاربر لذت کار با یک دستگاه نو و بی عیب و نقص را مجدداً تجربه نماید. 

ما در این بخش شرایطی فراهم ساخته ایم تا پاسخگوی تمامی پرسش‌های شما هموطنان گرامی درباره ساختار، پیکر، اشکالات و عیوب احتمالی پیش آمده در دستگاه های ال جی باشیم. راه های برقراری ارتباط با کارشناسان مرکز تعمیرات ال جی در وب سایت رسمی این مرکز ذکر شده است. 

منبع: نمایندگی تعمیرات ال جی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.