معایب کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان

معایب کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان بسیار زیاد است. بلافاصله پس از کشیدن دندان، اجرای ایمپلنت ممکن است به خاطر  عدم ترمیم به‌درستی انجام نشود. همین امر باعث طولانی‌تر شدن زمان درمان خواهد شد. خطر عفونت، عدم ترمیم بافت‌های مختلف در فک و اجرای ناموفق از دیگر معایب کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان به شمار می ورد.

دکتر شهاب محمدی موسس کلینیک دندانپزشکی غرب تهران یکی از باسابقه‌ترین کلینیک‌های تخصصی ایمپلنت دندان، لمینت دندان می‌باشد که در سال 1385 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند و دارای سابقه 10ساله در زمینه همکاری با مطبوعات تخصصی علمی و پایان نامه برگزیده سال 1384 در بررسی تاثیرات ورزش حرفه  ای بر آسیب های وارده به منطقه زیبایی دندان‌ها به عنوان متخصص ایمپلنت دندان و زیبایی دندان هستند.

در این کلینیک علاوه بر تمرکز بر فناوری‌های نوین مثل ایمپلنت دندان دیجیتال سعی ‌گردیده است تا حد امکان هزینه‌های دندانپزشکی تا آن‌جایی که امکان دارد معقولانه باشد و کیفیت همچنان استاندارد بالایی داشته باشد. با یک نگاه اجمالی به هزینه‌ ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان این نکته برای شما بهتر روشن خواهد شد.

کاشت فوری ایمپلنت چیست؟

کاشت فوری ایمپلنت دندان زمانی انجام می‌شود که ایمپلنتولوژیست قبل از قرار دادن فیکسچر ایمپلنت، دندان شما را می‌کشد. محل استخراج و کاشت به طور همزمان کار گذاشته و بهبود می‌یابد.  اگر قرار باشد مراحل کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت به صورت جداگانه تکمیل شود، زمان بهبودی جمعی هر دو روش به 6 ماه می‌رسد. بهبودی نسبتاً سریع در روش کاشت فوری ایمپلنت آن را به روش مورد علاقه بیماران ایمپلنت تبدیل کرده است.

امروزه ایمپلنتولوژیست‌ها به انجام روش‌های کم تهاجمی، یعنی روش‌های بدون برش یا برش‌های بسیار کوچک تمایل دارند. این کار به بهبود لثه و استخوان کمک می‌کند و معمولاً منجر به نتیجه مطلوب می‌شود. با کشیدن دندان و قرار دادن فوری ایمپلنت در حفره دندان، تداخل کمی ایجاد می‌شود و از برش‌هایی که زخم و اسکار ایجاد می‌کنند، خودداری می‌شود.

در این حالت، دندانپزشک می‌تواند تاج یا پل موقت ثابتی را برای پشتیبانی روی ایمپلنت‌های تازه قرار دهد. این کار بهبودی سریع نواحی اطراف را تسهیل می‌کند و در زمان انتظار برای ادغام ایمپلنت‌ها، به بیماران ترمیم موقت بهینه می‌دهد.

مزایای کاشت فوری ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

     نتایج سریع‌تر: معمولا در همان جلسه‌ای که بیماران با دندان آسیب‌دیده به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، می‌توانند همراه کشیدن دندان، پیکربندی سیستم ایمپلنت را نیز بگذارند. علاوه بر این، بیماران ممکن است کاندیدای پروتکل «دندان در یک روز» باشند، که به آنها اجازه می‌دهد تاج موقت روی یک پیچ ایمپلنت جدید نصب کنند.

     از حفظ ساختار بافت نرم پشتیبانی می‌کند.

     زیبایی برترب در مدت زمان کوتاه دارد.

 

معایب کاشت فوری ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

     جویدن غذا یا هر خوراکی می‌تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

     باعث فرورفتگی لثه‌های اطراف ناحیه درمان می‌شود.

     خطر کاهش حجم استخوان از طریق فرآیند بهبودی وجود دارد که ساختار حمایت کننده ایمپلنت را به خطر می‌اندازد و به طور موثر توانایی تحمل وزن آن را کاهش می‌دهد.

     بیماران برای اینکه واجد شرایط انجام عمل فوری باشند باید به مقدار کافی بافت نرم داشته باشند.

 

کاشت ایمپلنت با تاخیر

در روش‌های سنتی‌تر، کاشت تاخیری ایمپلنت، با توجه به اینکه قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد، رویکردی دو یا سه مرحله‌ای است.

ابتدا کشیدن دندان آسیب دیده با جراحی انجام می‌شود. پس از آن، بیمار حداقل 3 ماه صبر می‌کند تا استخوان به درستی بهبود یابد، قبل از آن ارزیابی‌های بیشتر در مورد حجم استخوان و نواحی قرارگیری ایده آل انجام می‌شود. در پایان این مرحله، کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. پس از آن 3 ماه دوره نقاهت دیگر قبل از تثبیت تاج ایمپلنت ضروری است.

معمولاً در صورت وجود عفونت حاد روی دندان خاص، عدم وجود استخوان کافی، یا اگر محل ایمپلنت نزدیک به یک ساختار حیاتی باشد که بیشتر مربوط به دندان‌های خلفی (مولرها) است، ایمپلنت‌کار رویکرد تاخیری را دنبال می‌کنند.

مزایای کاشت تاخیری ایمپلنت: مزایا

     با توجه به بازه زمانی طولانی ترمیم، ایمپلنت کار می‌تواند محل و حجم استخوان را بهتر بررسی و ارزیابی کند. این کار امکان کاشت دقیق‌تر ایمپلنت‌ها را فراهم می‌کند. معمولاً استخوان بیشتری در دسترس است و این ممکن است نیاز به پیوند استخوان کاهش یابد.

 

معایب تاخیر در کاشت ایمپلنت

     دو روش برابر دو دوره بهبودی است.

     به طور کلی زمان بهبودی طولانی‌تر است.

     خطر ایجاد عفونت در غشای پریودنتال وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.