هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

احتمال خیلی بالایی دارد که هنگام کار کردن یا به دلیل مشکلات سلامتی بدن‌تان، دندان خود را از دست بدهید. برای اینکه نبود دندان را جبران کنید باید هزینه‌های دندانپزشکی به خصوص هزینه ایمپلنت دندان را بپردازید که مسلماً هزینه‌های بالایی دارد. در این مطلب هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح را برایتان توضیح دهیم.

مشاوره کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

دکتر شهاب محمدی موسس کلینیک دندانپزشکی غرب تهران یکی از باسابقه‌ترین کلینیک‌های تخصصی ایمپلنت دندان، لمینت دندان می‌باشد که در سال 1385 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند و دارای سابقه 10ساله در زمینه همکاری با مطبوعات تخصصی علمی و پایان نامه برگزیده سال 1384 در بررسی تاثیرات ورزش حرفه  ای بر آسیب های وارده به منطقه زیبایی دندان‌ها به عنوان متخصص ایمپلنت دندان و زیبایی دندان هستند.

در این کلینیک علاوه بر تمرکز بر فناوری‌های نوین مثل ایمپلنت دندان دیجیتال سعی ‌گردیده است تا حد امکان هزینه‌های دندانپزشکی تا آن‌جایی که امکان دارد معقولانه باشد و کیفیت همچنان استاندارد بالایی داشته باشد. با یک نگاه اجمالی به هزینه‌ ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان این نکته برای شما بهتر روشن خواهد شد.

کاشت دندان چیست؟

در زندگی روزمره ممکن است بر اثر تصادف و یا به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان‌های خود را از دست بدهیم. خوشبختانه علم دندانپزشکی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که بتواند از دست دادن دندان را با روشی به نام ایمپلنت دندان بازسازی و ترمیم کند.

در واقع امروزه بهترین جایگزین برای دندان‌های از دست رفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت مثل ریشه دندان عمل می‌کند و در استخوان فک قرار داده می‌شود و پس از جوش خوردن با استخوان، تاج مصنوعی روی آن نصب می‌شود.

 

مزیت ایمپلنت دندان

یکی از مزیت‌های ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای دندان افتاده و از دست رفته، مستقل بودن و عدم تاثیر آن بر روی دندان‌های اطراف دندان افتاده  است. چون برخلاف دندان‌های مصنوعی که از دندان های مجاور به عنوان تکیه گاه استفاده می‌کنند، ایمپلنت‌های دندانی این امکان را فراهم می‌کنند که دندان به طور مستقل در جای خودش قرار بگیرد و از مشکلاتی مانند درگیری و آسیب پذیری به سایر دندان‌ها جلوگیری کند. دندان‌های مجاور نباید تحت تاثیر کاشت دندان قرار بگیرند یا بعد از کاشت دندان حساسیت لثه برای فرد اتفاق بیفتد.

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان ظاهر طبیعی‌تر و نزدیک به دندان طبیعی شخص است. یکی از نگرانی‌های کسانی که دندانشان را از دست داده‌اند این است که می‌ترسند ظاهر دندان کاشته شده بد باشد و آنها نتوانند راحت آن را نشان دهند. بر خلاف دندان مصنوعی که هم خود دندان و هم لثه با مشکل عدم تطابق روبه رو است، ایمپلنت دندان اصلا این مشکل را ندارد و غیرطبیعی به نظر نمی‌رسد و مصنوعی نبوده و بسیار شبیه به ظاهر دندان‌های طبیعی است.

هزینه ایمپلنت دندان

همانطور که می‌دانیم هزینه‌های دندانپزشکی علاوه بر ترس از کلینیک و آمپول یکی از دلایل مهم مراجعه نکردن افراد به دندانپزشک است. مثل بقیه محصولات ایمپلنت دندان نیز برندهای مختلفی مانند آلمانی، کره‌ای، ایرانی و غیره دارد که کیفیت و هزینه هر یک متفاوت است. اینجاست که همکاری و قرارداد دندانپزشکان و برخی شرکت‌های بیمه می‌تواند به افراد کمک کند تا تمام یا بخشی از هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت کنند.

 

ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

تا به اینجا درباره ایمپلنت دندان و اهیمت و مزایای آن گفتیم، اما درباره هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح باید خدمت شما عرض کنیم که متأسفانه از آنجایی که ایمپلنت یکی از روش‌های زیبایی دندان محسوب می‌شود، تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار نمی‌گیرد زیرا بیمه نیروهای مسلح فقط شامل اعمال ساده دندانپزشکی می‌شود.

بیمه نیروهای مسلح یک بیمه پایه‌ای است که سازمان‌های نظامی از قبیل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای کارمندان خود و خانواده‌های آن‌ها درنظر گرفته است. کارمندان با این بیمه می‌توانند برای انجام خدمات درمانی دندانپزشکی خود و خانواده‌هایشان به صورت رایگان مانند عصب کشی، روکش، کشیدن و پرکردن دندان، سینوس لیفت، جرم گیری استفاده کنند، ایمپلنت دندان برای این افراد با بیمه نیروهای مسلح قابل پرداخت نیست. ایمپلنت دندان تنها در صورت جانباز بودن بیمه شده با بیمه نیروهای مسلح قابل پرداخت است.

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان توسط بیمه نیروهای مسلح

همانطور که قبلا گفتیم تنها جانبازانی که کارمند سازمان‌های نظامی هستند می‌توانند تحت بیمه نیروهای مسلح از خدماتی مانند ایمپلنت دندان بهره‌مند شوند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنند:

ابتدا باید از سازمان نظامی که در آن مشغول به کار هستند یا بوده‌اند، معرفی‌نامه دریافت کنند.

سپس به مراکز درمانی مانند مطب‌های دندانپزشکی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه نیروهای مسلح مراجعه کنند. در صورت تایید معرفی نامه، فرد می‌تواند به متخصص دندانپزشکی مراجعه کرده و اقدامات اولیه را برای درمان خود انجام دهد. که شامل مشاوره، ویزیت و تصویربرداری و اسکن دندان است.

در نهایت طی جلسات مختلف، درمان فرد پیگیری می‌شود.

 

جمع‌بندی

به طور خلاصه اگر شما و خانواده‌تان بیمه نیروهای مسلح دارید، هزینه ایمپلنت دندان شما تنها در صورت جانباز بودن توسط این بیمه پرداخت می‌شود. البته دندانپزشکان برای کاهش مشکلات پرداخت هزینه ایمپلنت، امکان پرداخت اقساطی را نیز برای همه افراد فراهم کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.